Vaisalas senaste datalogger ger säker miljöövervakning för GxP-relaterade applikationer

VDL200 temp, humidity and CO2 PoE data loggers
Pressmeddelande

VDL200 utökar möjligheten att ansluta via Ethernet i Vaisalas övervakningssystem viewLinc med säker övervakning av flertalet parametrar.

Vaisala, som är världsledande inom vädermätningar, miljömätningar och industriella mätningar, har lanserat sin senaste datalogger som är utformad för snabb och pålitlig kommunikation med övervakningssystemet viewLinc. De nya VDL200-loggrarna övervakar relativ luftfuktighet, temperatur och koldioxid i kontrollerade miljöer och GxP-reglerade applikationer.

Enkel installation, förenklad PoE-övervakning

Dataloggern VDL200 kombinerar Vaisalas beprövade sensorteknik med viewLincs användarvänliga programvara som är utformad för dataintegritet och uppfyller krav för GxP reglerade miljöer inom life science-industrin. VDL200 är perfekt för tillämpningar där kommunikationsprestanda är av högsta prioritet tack vare Power over Ethernet-anslutningen som förenklar installationen och garanterar en enkel konfiguration.

“Övervakningssystemet viewLinc används i tusentals life science-applikationer världen över. Även om vi har en ledande trådlös teknik i VaiNet använder många kunder fortfarande trådbundna dataloggrar i specifika tillämpningar. VDL200 använder en enda kabel för ström och data, vilket gör den smidig och enkel att installera“, säger Product Manager Anniina Uotila.

“Många viewLinc-användare föredrar dataloggrar som övervakar flera parametrar, särskilt i tillämpningar som renrum där det är vanligt att man vill undvika överflödig utrustning. VDL200 har ingångar för övervakning av temperatur, relativ luftfuktighet och koldioxid, vilket ger en övervakningslösning som kan användas i en mängd olika tillämpningsområden. Det krävs bara en Ethernet-port för att installera en datalogger, vilket gör det enkelt att skala upp från små kammare till stora installationer. Vi har också gjort dataloggern extremt enkel att konfigurera, vilket minskar behovet av IT-kunskap och övriga resurser. Anslutning till programvaran Vaisala Insight möjliggör också många fältservicevänliga funktioner, bland annat kalibrering på plats.“

Inte bara ett mätinstrument, utan även en flexibel sensorplattform

VDL200 är kompatibel med Vaisalas högpresterande och utbytbara prober, vilket säkerställer dataintegritet med redundant, oredigerbar datahantering. Data registreras vid mätpunkten i dataloggerns internminne och i viewLincs säkra databas, vilket säkerställer att inga data någonsin går förlorade. Som mjukvara i Vaisalas miljöövervakningssystem tillhandahåller viewLinc larmhantering, trenddata i realtid och rapportering som underlättar överensstämmelse med GxP-regler. Genom att lägga till VDL200 i utbudet får viewlinc stöd för olika nätverksanslutningar som matchar kraven för varje specifik tillämpning, oavsett om den behöver vara trådbunden eller trådlös.

Hitta din lokala kontaktperson

Vaisala är global ledare inom mätinstrument och intelligenta lösningar som möjliggör klimatåtgärder. Vi förser våra kunder med enheter och data för att förbättra resurseffektiviteten, driva energiomställningen och sörja för säkerheten och välbefinnandet för människor och samhällen världen över. Med närmare 90 års erfarenhet och ett team med över 2 300 experter är vi fast beslutna att vidta varje insats för planetens bästa. Vaisalas A-aktier är noterade på Nasdaq-börsen i Helsingfors.

Vaisala.com